net-freelancer

Blog koji je posvećen svijetu računara i njihovim korisnicima…..

Microsoft Office 2003 vs Microsoft Office 2007

Posted by Fikret na April 10, 2007

Podavno sam najavio da ću napisati članak, odnosno jednu malu uporedbu dva Office paketa iz kuće MS. Naime uporedba verzije 2003 i 2007. Zamislio sam to kao neki vodić onima koji još razmišljaju o nabavci nove verzije Office paketa. Naravno da ima među nama i onih koji još uvijek koriste verziju MS Office 2000 Language pack Hrvatski, ali po meni je svaka vrsta priladgodbe na naše jezike diskutabilna. Naime, zagovornik sam korištenja default jezika tj engleskog iz jednog prostog razloga. Taj razlog bi bila sama globalizacija. Svjetski jezik je engleski, većina web site-ova je pisana na engleskom jeziku. Težimo EU, tako da će nam engleski postati manje-više drugi maternji jezik. Tako da što ga prije savladamo i naviknemo se na njega, bit će nam kasnije lakše.

 

 

Da, nedavno sam dobio svoju kopiju najnovijeg Office paketa iz kuće Microsoft. Svoju kopiju sam dobio iz Njemačke, što bi rekli, original je, za divno čudo. No dobro, neću sad o tome kako i od koga sam dobio svoj primjerak Office-a. Mnogo sam toga pročitao na netu prije nego što sam i konačno instalirao i sam “bacio pogled” na novi Office. Iskreno, jedva sam čekao da instaliram taj novi Office.

 

Dakle ubacio sam u svoj DVD-ROM novi Office, po default-u pokreće se wizard koji me prati kroz cijelu instalaciju. S obzirom da sam imao MS Office 2003 Pro, wizard me je ljubazno pitao da li želim da Upgrade-ujem svoju verziju, na što sam potvrdno “od-click-nuo”. Wizard je prvo scann-irao moju predhodnu verziju, napravio backup mojih starih dokumenata i onda pokrenuo instalaciju. Instalacija je trajala nekih 40ak minuta, što me je iznenadilo, jer sam očekivao da će istalacija ići daleko brže, ali šta je tu je. Nakon završene instalacije, wizard je zatražio od mene da restartujem svoj computer (što sam i učinio).

 

 

Nakon dizanja sistema, pokrenuo sam novu Office aplikaciju (i najviše korištenu) MS Word. Na prvi pogled mi je neobično….nema menija, nema poznatog File, Edit, View, Help. Umjesto menija su lijepo smještene i uklopljeni Ribon-i , u prevodu trake (Home, Insert, Page Layout, References, Mailings, Review i View). U odnosu na menije ove trake su daleko preglednije i jednostavnije za snaći. Doduše meni je u početku bilo teško, jer nakon godina i godina korištenja menija, stvorio sam određenu naviku i napamet znam gdje mi se šta nalazi, zapravo nalazilo. Trebalo mi je negdje oko 10ak dana da “sažvačem” ovaj novi interface. Ali nakon tih 10ak dana ovaj Word mi je postao daleko jednostavniji za korištenje, nekako mi je pregledniji i funkcije su mi nadohvat ruke.

041007-2002-msoffice2001.png

Svrha ovih traka je ta da u momentu imate pri ruci, odnosno da Vam se pokazuje onaj meni što zapravo Vi radite. Naprimjer ukoliko kucate text, onda će Vam prikazivati na ekranu traka koja služi za editovanje tog texta ( bold, italic font, poravnanje, boja i slično). A ukoliko recimo radite na tabeli na ekranu će Vam biti traka koja se tiče samih tabela.

041007-2002-msoffice2002.png

Pored novog interface-a, najvažnija novost je potpuno novi format dokumenata. Novi formati dodaju “x” na kraju imena ekstenzije (docx, xlsx i slično). Zasnovani su na XML-u koji se zatim kompresuje u običnu zip arhivu. Naravno da je MS ostavio i otvorenu mogućnost da se snima u “starom formatu” s tim što će biti dokument označen kao Compability mode. Iako je većina “udarnih” novosti vezana za promjene u interface-u, moram napomenuti da se MS dosta fukusirao na takozvanu ličnu produktivnost na mrežni rad više korisnika. Novi član Office porodice – Groove značajno olakšava kolaboraciju jer ne zahtjeva instalaciju serverskog software-a i komplikovane konfiguracije.

 

 

U nastavku ću opisati malo rad u MS Word-u i Excel-u kao najviše korištenim aplikacijama, te ću opisati ukratko novog člana Groove.

 

 

Pa da počnem onda sa Word-om. Ono što ću odmah napomenuti je to da će se početnici i povremeni korisnici computer-a odlično snalaziti sa novim interface-om, a ovi malo iskusniji i stalni korisnici će morati provesti određeno vrijeme da se upoznaju sa novim interface-om, jer ništa više ne stoji na svom “starom mjestu”. Zahvaljujući ovim trakama, sve opcije su pomjerene na drugo mjesto. U desnom uglu ispod klizača smješten je zoom s kojim u041007-1955-msoffice2003.png svako doba možete da promjenite veličinu prikaza dokumenta. Osim ovoga, cijela statusna traka je osvježena, tako da klikom na broj stranice dobijate dijalog za Find/Replace i navigaciju Go To, a klikom na Word Count prikazuje se ukupna statistika.041007-1955-msoffice2005.png041007-1955-msoffice2004.png

“Stvaričica” koja je po meni vrlo korisna je Live Preview. Kada odabirete neku od opcija recimo, stil za tekxt koji je označen ili pasus u kome je pozicioniran kursor, potrebno je samo da zadržite kursor nad nekom od opcija (stilova) i da u dokumentu odmah vidite tekst formatiran u tom obliku.

Pored ovih izmjena u interface-u, novi Word donosi i novosti u pogledu font-ova. Naime ubačeno je dosta novih font-ova, a već sada na službenom MS web site-u može naći novi font pack koji u sebi sadrži još nekih 20ak “novih font-ova”.

 

Ista stvar sa interface-om je urađena i u Excel-u. S tim što Excel djeluje još živahnije, sve obiluje bojama. Sada kada nema više menija, na tabu sa istim imenom pojačana je funkcionalnost sortiranja. Prijašnja tri fiksna ključa za sortiranje su sada učinjena mnogo fleksibilnijim, preimenovani su u nivoe (levels) i može ih se dodati do 64 nivoa. Pored toga, mogućnost sortiranja je proširena toliko da sada možete osim po sadržaju ćelije sortirati i po grafičkim parametrima: boji podloge, ikoni ćelije, boji fonta itd. Vrlo koristan sitni dodatak koji će pomoći kod tabela sa velikim brojem redova je mogućnost uključenja naslovnog reda (Header Row) pa kad skrolujete tabelu i njen početak se ne vidi, naslovi kolona će zamijeniti tradicionalne slovne naslove A,B,C…..

 

Još jedna stvar koja mi se dopala kod “novog” Office-a je aplikacija nazvana Groove. O čemu se radi? Groove je alat za rad više ljudi na istom projektu koji ne zahtjeva nikakve posebne servere niti posebna podešavanja. Zapravo Groove je obična P2P aplikacija. Rad u Groove-u je vrlo jednostavan. Potrebno je napraviti account uz pomoć wizard-a, te nakon toga otvarate novi Workspace ili se pridružujute postojećem. Workspace je jednostavno ime koje se dodjeljuje projektu na kojem radimo i služi za lakše skupljanje učesnika projekta. Da biste pozvali nekog korisnika u Vaš workspace, dovoljno je da mu pošaljete mail direktno iz Groove-a. Kada se nađemo u workspace-u, možemo u njega postaviti druge Office file-ove koje će koristiti i drugi korisnici, a svaki file koji bude mijenjan će biti posebno označen kako bi i drugi učesnici zapravo znali da je mijenjan.

 

Pored Office file-ova možete još stavljati i slike i Notes iz OneNote-a, a možete i razgovarati sa online učesnicima uz pomoć integrisanog chat klijenta. Ali najbolja osobina Groove-a je ta da Vas Vaš workspace prati bez obzira na računar na kojem radite, tako da je rad sa terena ili od kuće sasvim jednostavan, sve što je potrebno je internet konekcija.

 

U slučaju obimnijeg korištenja Groove-a, pogotovo kada su veće firme u pitanju, moguće je nabaviti i Groove Server koji će poboljšati mrežne performanse, jer se za rad neće koristiti MS-ovi javni serveri na internet-u već server unutar kompanije.

 

Kad sam već spomenuo i OneNote, par riječi i o toj MS-ovoj aplikaciji. Upravo ovaj tekst pišem u OneNote-u i veoma sam zadovoljan lakoćom korištenja ove aplikacije. Ukratko OneNote je alat za unošenje bilješki, odnosno jedna vrsta prikljupača informacija. Možete kucati bilješke ili ih direktno upisivati, možete “pejstati” tekst ili ubacivati čitave dokumente, možete slati web stranice u OneNote ili praviti screen capture, pa čak i u jakoj integraciji sa Outlook-om je moguće i direktno poslati mail. OneNote je jednostavan za korištenje. Još jedna dobra funkcija OneNote-a je ta da posjeduje autosave, znači ono što ste napisali, automatski je i save-ovano. Vjerujem da nakon kraćeg “uhodavanja” sa aplikacijama vjerujem da će se kod većine nas po default-u u Autostart-u nalaziti Groove i OneNote.

S obzirom da Office postoji u osam paketa, važno je da prilikom kupovine svoje kopije razmislite i odlučite se za jedan paket. Svaki paket ima svoje prednosti i mane. U zavisnosti od Vaših potreba kupite svoj Office paket. Ovdje je teško reći koji paket da odaberete jer to stvarno zavisi od Vas samih i Vaših potreba, ono što mogu reći je to da u svakom paketu dolazi Word i Excel, a ostale aplikacije dolaze u zavisnosti od paketa. Npr paket MS Office 2007 Home&Student nudi sljedeće aplikacje:

Word

Excel

PowerPoint

OneNote

MS Office 2007 Business nudi sljedeće aplikacije:

Word

Excel

PowerPoint

Outlook with Business Contact Manager

Accounting Express 2007 (dostupan samo u SAD-u)

Publisher

MS Office 2007 Ultimate, Professional Plus i Enterprise nude (nekako po default-u) i najviše, ali su zato i najskuplji paketi.

 

Sve u svemu, novi Office je donio nešto zaista novo. Povećanje produktivnosti je bio glavni MS-ov cilj i mislim da su uspjeli do njega. Smatram da je Word trenutno ostao bez ikakve ozbiljnije konkurencije, za koju će vjerovatno trebati čekati odgovor OpenSource zajednice.

%1$s odgovor to “Microsoft Office 2003 vs Microsoft Office 2007”

  1. MasterMind said

    Super si uletio s postom🙂 Vrtim instalacijski CD već 2-3 tjedna, hoću ga ubacit, neću ga … Ovo s trajanjem instalacije me iznenadilo baš i dobro da si spomenuo – je bi počela paničariti ziher🙂
    Definitivno – instaliram.
    Problem je i moj u tome što sam navikla i stalno visim u Office 2003, sve alatne trake su mi prilagođene (smrtnicima nešto skroz neraspoznatljivo), posla k'o u priči i nemam se vremen igrati. A voljela bih, gušt mi je. Priuštiti ću si jedan vikend praty.
    Baš ti hvala na dodatnom info🙂

Komentariši

 
