net-freelancer

Blog koji je posvećen svijetu računara i njihovim korisnicima…..

Konkurencija MS Office-u….?

Posted by Fikret na Mart 19, 2007

Da, dobro ste pročitali naslov. Da se odmah razjasnimo, ja jesam okorjeli user proizvoda MS-a i definitivno zagovaram korištenje legalno stečnog software-a (iako je kod nas malo teže biti zagovornik toga…), ali lagano ta velika kuća zvana Microsoft dobiva konkurenciju sa svih strana.

OpenSource zajednica iz dana u dan jača. Ali neću sada ovjde pisati o Linux-u jer je riječ o MS Office-u. Iskreno govoreći, nakon što sam probao MS Office 2007 stekao sam dojam da će biti teško konkurisati ovom proizvodu.

Onako google-ajući sam pronašao sam ovaj site. Naziv site-a me nije asocirao apsolutno na ništa i nisam baš ništa od site-a očekivao, ali me je zainteresovao opis ispod site-a. Opis je bio “…web based software….“to je se već činilo više nego interesantim, tako da sam kliknuo na link.

Slijedi opis onoga što možete naći na tom site-u:

Ajax13 je free web based software, što u prevodu znači da za njegovo korištenje ne plaćate ništa, a imate kompletan i funkcionalan software (barem dok ste online). Ajax13 nije ništa novo, princip je već viđen, mislim da je Google bio prvi koji nam je taj princip približio.

Naime Ajax13 se sastoji od pet neovisnih aplikacija sa kojima možete raditi na net-u. Ajax13 je osmišljen za obradu podataka, stvaranje prezentacija, mapa i texta na net-u; te peta aplikacija služi za slušanje muzike na netu u što sumnjam da je neko zapravo i koristi.

AjaxWrite je prva u popisu aplikacija, vizuelno liči na MS Office 2000, tako da Vam neće biti teško prilagoditi se radu sa ovom aplikacijom. Za sada ova aplikacija (a i ostale) podržavaju “samo” engleski, francuski, španjolski i portugalski jezik (language pack se podrazumijeva na meni). Aplikacija može save-ati i čitati sve aktuelne formate, odnosno MS Word, OpenOffice, RTF, Text, pa čak i PDF!

AjaxSketch je više za malo naprednije korisnike i vjerovatno običnom surf-eru ova aplikacija neće ni zatrebati, ali nikad se ne zna. Ona služi za stvaranje mapa, skica i šema. Save-uje i čita .svg format i izgledom posjeća na Illustrator.

AjaxXLS kao što samo ime govori je aplikacija za stvaranje i rad na .xls file-ovima, odnosno Excel file-ovima. Služi za rad sa tabelama i formulama.

AjaxPresents služi za stvaranje slideshow-a i prezentacija. Save-uje i čita MS PowerPoint .ppt file-ove kao i OpenStandardPresentation .odp file-ove.

AjaxTunes je nešto kao online radio prijemnik. Ne vjerujem da će Vas ova aplikacija previše zanimati, s obzirom da smo skoro svi navikli na winamp ili WindowsMediaPlayer.

Sve file-ove koje napravite pomoću Ajax13 možete direktno download-ovati na Vaš hard disk, a ukoliko se registrujete (što nije obavezno) dobivate od kompanije 1GB prostora na njihovom serveru za pohranjivanje podataka. Ti podatci mogu biti razni, od dokumenata do slika.

Probao sam raditi sa svim aplikacijama izuzev AjaxTunes-a i uopšte mi nije bilo neobično u odnosu na Word, Excel, PowerPoint. Aplikacije uzimaju u obzir i surf-ere koji nemaju broadband konekciju, tako da je ovo neka vrsta light-software-a i radi izuzetno brzo i pri sporoj konekciji ili čak na nekom slabijem računaru. Sve aplikacije su se pokazale stabilnim. Otvaranje nekog file-a sa mog hard diska je trajalo nekih 20ak sekundi, a save i download gotovog file-a na moj hard disk isto 20ak sekundi, čime sam bio više nego iznenađen. Probao sam i copy/paste na aplikacijama, i tu sam ostao iznenađen. Sve zadane obrade, aplikacija je izvršila. Jedina “mana” ovom site-u i aplikacijama je što funkcioniše “samo” sa Firefox-om, a ne i sa Internet Exploreru. Ali to je razumljivo jer se ipak radi o OpenSource-u.

Možda Vas je većina zbunjena, čemu ovakva vrsta site-a i aplikacija, kad svi na računaru imamo MS Office/OpenOffice. Eh, razočaraću i iznenaditi Vas malo…..moj prijatelj to nema na comp-u. On ima samo sirovu instalaciju MS WindowsXP SP2, Firefox, winamp i mislim da bi to bilo to. Rekao mi je da mu ne treba “ostala šminka”. Ali malo je se tu preračunao, jer mu je ipak neki dan zatrebao Word😀. Eh pa upravo ovim korisnicima je namijenjen ovaj site i ove aplikacije. Ali tu se priča ne završava. Naime na službenim stranicama Ajax13 sam pročitao (a linkovima došao i do samog članka) da je Wall Street Journal najavio mogućnost prelaska business user-a na web-based software radi smanjivanja troškova. A matematika to dokazuje, jedna MS Office licenca za jednog business user-a košta 400,- USD, a postaje standard da sve ozbiljnije firme i biznisi imaju stalnu internet konekciju. I upravo se tu vidi ta konkurencija MS Office-u (po Wall Street Journal-u) zašto bi kompanije plaćale licencu za jedan program koji mogu naći na net-u? Naravno i internet košta, ali košta daleko manje nego licenca. To ne zvuči nelogično, kad uzmemo u obzir da kompanije iz dana u dan smanjuju svoje troškove seleći svoje pogone u nerazvijene zemlje, gdje je radna snaga jeftina. Zašto ne bi te iste kompanije počele štediti i na software-u? Sjetite se vijesti od prije možda mjesec dana, da je Francuski parlament usvojio Odluku o prelasku na Linux distribucije OS radi smanjenja troškova samog software-a i održavanja istog. Isplatnije im je zamijeniti na svim računarima OS i obučiti ljude za rad na Linux distribuciji, nego kupovati licence od Microsofta.

Ne bi me iznenadilo kad bismo svi mi za možda nekih pet godina oslanjali na web-based software.

Komentariši

 
