net-freelancer

Blog koji je posvećen svijetu računara i njihovim korisnicima…..

Sinoćnje iskustvo….

Posted by Fikret na Mart 18, 2007

internet_cyber_cafe2.jpgSinoć sam dosta vremena proveo surf-ajući na net-u. Tražio sam neke sponzore za svoj Blog. Sponzore, kako to ružno zvuči….nisu to sponzori, već sam tražio druge site-ove i firme koje bi bile voljne da se reklamiraju na mom Blog-u!. Nisam to radio iz čisto finansijskih razloga, već je tu bilo više istraživačkih razloga.

Naime moj cilj je bio da pokušam naći neke programe, site-ove, firme koji bi prosječnom bosanskohercegovačkom webmaster-u platili naknadu za njihovo reklamiranje na site-u. Potraga je trajala dugo. Do 5h ujutro sam bio online. I našao sam neke programe, site-ove i čak firme koje su spremne plaćati za reklamiranje. Nažalost, nisam našao previše domaćih site-ova koji nude tu mogućnost….mislim koristio sam Google search, Yahoo search, Altavista, ali nažalost rezultati su bili slabi.

Našao sam internacionalne programe koji su voljni plaćati što “pay per click” ili “pay per join” i drugim vrstama programa, ali oni imaju mogućnost isplate preko PayPal-a….a taj famozni PayPal mi u BiH nemamo.

Šta je to PayPal? Pa ovako, laički rečeno, to je jedna vrsta posrednika u novčanoj transakciji između prodavca i kupca ili naručioca i izvršitelja. Nažalost, mi u BiH tog “posrednika” nemamo (btw. naši susjedi Hrvati i Srbijanci tog “posrednika” imaju).

Šta taj “posrednik” znači običnom surf-eru? Pa, možda ništa. Ali šta ako ste učestvovali u nekoj od bezbroj nagradnih igara na net-u? I zamislite da osvojite glavnu nagradu (koje su btw uglavnom novčane). Kako da Vam ta nagrada bude uručena? E pa, u našem slučaju šanse da Vam bez PayPal-a uruče nagradu su veoma male.

A šta PayPal znači za prosječnog bh webmaster-a? To je već malo složenije….mogu slobodno reći da mu to predstavlja, pored programa kojim razvija svoj website PayPal veoma važan alat za rad. Na kraju krajeva mi ako želimo u Evropu moramo pratiti te neke poslednje trendove tehnike i tehnologije…..

Šta možemo učiniti da dovedemo PayPal u BiH? Tu mi obični surfer-i imamo važnu ulogu. Naime, po netu kruži peticija, koju ljudi iz BiH potpisuju da bi doveli PayPal u BiH. Ja sam ovaj link pokupio na jednom forumu, potpisao peticiju i sada želim da i Vi to isto učinite….to će Vam jedva oduzeti 10 minuta Vašeg dragocjenog vremena, a Vaš doprinos će biti ogroman. Unaprijed Vam se zahvaljujem za potpisivanje ove peticije.

Da se vratim malo i domaćim oglašivačima….

Lično žalim što je tako mali broj internet firmi i običnih firmi (koje posjeduju svoj vlastiti site) koji su spremni da plaćaju za reklamu. Neću ih ovdje nabrajati (sada iz čisto komercijalnih razloga) ali ću se potruditi da u skorije vrijeme opišem (barem osnovne) način reklamiranja i plaćanja reklama na net-u. Za našu zajedničku budućnost bih volio i želio da se ljudi u BiH (barem koliko toliko) opismene što se interneta tiče, da im internet ne bude samo slanje i primanje e-mail-ova, ili chat-anje na mirC-u, raznim messenger-ima ili nekim site-ovima čija je namjena “spajanje i zbližavanje usamljenih srca”.

Narode internet pruža tako puno toga, samo je na nama da to iskoristimo.

Komentariši

 
